Κυριακή, Δεκέμβριος 8, 2019
More
    Αρχική Ελληνική Λογοτεχνία Υποτείνουσα - Ελίνα Βαρβαρήγου

    Υποτείνουσα – Ελίνα Βαρβαρήγου

    -

    Υποτείνουσα – Ελίνα Βαρβαρήγου 

    Προσωπική άποψη: Αλέξανδρος Δαμουλιάνος 

    «Ανοίγω τα μάτια και νιώθω τις κόρες μου να διαστέλλονται μέσα στο σκοτάδι. Προσπαθώ να διακρίνω κάτι, οτιδήποτε. Μάταια. Κλείνω τα πάντα πολύ καλά πριν πέσω για ύπνο – ακόμα και οι λεπτές ακτίνες του φεγγαριού μπορούν να με κρατήσουν ξύπνιο όλη τη νύχτα».

    Στο σημείο νίκης και ήττας του είναι του κόσμου, όπου συναντιούνται ενδόμυχα και ασυνείδητα όλες οι μυστικές σκέψεις της Λογοτεχνίας, που η καθεμία έχει τη δύναμη να ανασχηματίσει την υφήλιο ψυχή ενός ανθρώπου, ώστε τα χερσαία συναισθήματα να ετεροκαθορίζονται από τους υδάτινους πόθους, οι οποίοι αφρίζουν χίλιες ζωές στο ξέσπασμά τους, λίγες, έως ελάχιστες, πένες καταφέρνουν να φτάσουν για να μεταλάβουν τις απαραβίαστες εντολές των Λέξεων, και να ενσωματώσουν στα κύτταρά τους τον θεό της γραφής, δηλαδή την ανώνυμη οντότητα που υπερβαίνει όσα γιγνώσκουμε, όσα υποψιαζόμαστε, καθώς και όσα μας ξέρουν εν αγνοία μας. Μία από αυτές τις πένες, λοιπόν, ύστερα από αρκετό καιρό παρατήρησης της ανασύνταξης του “κράτους” του λόγου, είναι της κυρίας Ελίνας Βαρβαρήγου.

    Υποτείνουσα – Ελίνα Βαρβαρήγου

    «Έξι η ώρα κι ακόμα σκοτάδι. Κάποιοι τώρα θα ξυπνάνε. Πλησιάζω στην τζαμαρία και κοιτάζω τον δρόμο. Μερικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη».

    Το, συμπαντικής και ανώτερης από τον χρόνο φύσης, μυθιστόρημα «Υποτείνουσα», από τις εκδόσεις Πνοή, τέμνει, με απόλυτη καθαρότητα, τα όνειρα της συνέχειάς μας, αφαιρώντας τους την μόλυνση του θνητού φόβου, ώστε οι λεωφόροι των ματιών μας να κατακλύζονται από τα πλήθη μιας εξαγνισμένης ονειροπόλησης, μεταξύ του ανθρώπου και της συνήθειάς του να πιστεύει ότι το οποιοδήποτε αύριο θα είναι ειλικρινέστερων προθέσεων απ’ το αυτοεξαπατημένο σήμερα.

    «Είχα πάντα το δικό μου τραπέζι στη γωνία δίπλα στην μπάρα, χωμένο κάτω από την ξύλινη σκάλα που οδηγούσε στο πατάρι».

    Τα αρχαία βάσανα του πάθους, που εκσυγχρονίζονται μέσω της Οδύσσειας Δίψας των εκλογικευμένων οραμάτων, θεατροποιούν, με σκηνοθέτη το “αν” που πονά και αναζωογονεί την οικουμένη, την γέννηση του έρωτα στη φάτνη ενός ψυχισμού. Τα λεπτά μένουν ίδια εξωτερικώς, μα οι τέσσερις ορίζοντες εντός τους τρικυμίζουν τα σύνορα αγάπης και αιωνιότητας. Τίποτα δεν διαχωρίζει όλα όσα είναι κι όλα όσα φαίνονται, και όμως μια λεπτή γραμμή ουρανού κάνει ευκρινές και ερωτεύσιμο το ανέφικτο. Η ολότητα των πραγμάτων, ένα ρόδι που σπάει στη φούχτα μας και μας δίδει τα χρώματα του νου και της καρδιάς.

    «Με αγάπη συνδέει τις δύο χώρες που την έχουν φιλοξενήσει μέχρι στιγμής. Η Αφρική και η Ελλάδα της».

    Το εν λόγω ανάγνωσμα αποτελεί έναν από τους πιο αυθεντικούς ύμνους στην Λογοτεχνία και επομένως και στη Ζωή. Συγχαρητήρια και καλοτάξιδο, κυρία Ελίνα Βαρβαρήγου.

    Περίληψη: Ένας καταξιωμένος συγγραφέας βρίσκεται σε τέλμα, περνώντας τον τελευταίο χρόνο κλεισμένος στο διαμέρισμά του μπροστά στην άδεια σελίδα του υπολογιστή του. Μια μυστηριώδης γυναίκα εμφανίζεται ξαφνικά στη ζωή του κι εξαφανίζεται ανεξήγητα. Με αφορμή την αναζήτησή της, ένα ταξίδι ξεκινά. Μια διαρκής αναζήτηση του εαυτού μέσα από μια πορεία στις Κυκλάδες, γεμάτη μυρωδιές, χρώματα και γεύσεις από τα ελληνικά νησιά.

    Τρεις άνθρωποι-κλειδιά θα βρεθούν στον δρόμο του· μία γυναίκα-γκουρού στη Σαντορίνη, ένας αγροτικός γιατρός στην Ανάφη κι ο ιδιοκτήτης ενός καφέ στη Δονούσα. Συναισθήματα βαθιά και μνήμες του παρελθόντος ξυπνούν. Μυστικά καλά κρυμμένα βγαίνουν στο φως κι αλλάζουν τη ζωή του ήρωα για πάντα, τοποθετώντας τον ίδιο σ’ ένα βαθύτερο επίπεδο εξέλιξης.

    Ένα τρίγωνο θα καθορίσει την πορεία του. Πώς ακριβώς σχηματίζονται οι πλευρές του και τι σημαίνουν; Τι είδους εκπλήξεις του επιφυλάσσει η υποτείνουσα όταν το τρίγωνο ολοκληρώνεται;

    Υποτείνουσα -Ελίνα ΒαρβαρήγουΣτοιχεία Βιβλίου

    Τίτλος Βιβλίου : Υποτείνουσα

    Συγγραφέας: Ελίνα Βαρβαρήγου

    Εκδόσεις: Πνοή

    ISBN: 978 618 5307 83 7

    Ημ.Έκδοσης : 11/2019

    Επιμέλεια κειμένου: Ζωή Τσούρα

    Επεξεργασία εικόνας: Μαργαρίτα Κατσίπη

    Απάντηση