Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, 2020
More
    Αρχική Συνεντεύξεις Συνέντευξη - Γεωργία Κιζιρίδου

    Συνέντευξη – Γεωργία Κιζιρίδου

    -

    Συνέντευξη – Γεωργία Κιζιρίδου 

    Σήμερα, στους Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών, έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε την εξελικτική-σχολική ψυχολόγο και συγγραφέα Γεωργία Κιζιρίδου, με αφορμή την κυκλοφορία του εξαιρετικού παιδικού βιβλίου της «Το αγόρι που ήθελε μόνο να χορεύει», από τις Εκδόσεις Grotesque.

    Ρωτάει η Αγγελίνα Παπαθανασίου

    Συνέντευξη

    Kαλησπέρα, κυρία Κιζιρίδου. Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη που μας παραχωρείτε. Είστε ψυχολόγος, αρθρογράφος σε ψηφιακά έντυπα, συγγραφέας και ποιήτρια. Η ενασχόλησή σας με τη συγγραφή πώς προέκυψε;

    Γ.Κ.: Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη συνέντευξη! Η συγγραφή δεν είναι κάτι καινούργιο στη ζωή μου, καθώς ήδη από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού έγραφα και δημοσίευα κείμενά μου. Από τότε διαπίστωσα πως όταν κάποιος γράφει έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί με τους άλλους, αλλά και να εκφράζεται. Μέσα από τις έντυπες λέξεις, οι σκέψεις, τα όνειρα, οι φόβοι και οι επιθυμίες ζωντανεύουν. Επομένως, η συγγραφή για μένα είναι τρόπος έκφρασης, επικοινωνίας και ενίοτε ψυχοθεραπείας…!

    Το βιβλίο σας «Το αγόρι που ήθελε μόνο να χορεύει» αναφέρεται σε πολλά θέματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σήμερα. Σχολικός εκφοβισμός, οικογενειακά προβλήματα, δυσκολία επικοινωνίας ανάμεσα σε γονείς και παιδιά. Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για να γεννηθεί αυτό το βιβλίο;

    Γ.Κ.: Ως εξελικτική-σχολική ψυχολόγος έχω την ευκαιρία να έρχομαι σε επαφή με άτομα όλων των ηλικιών καθημερινά. Διαπίστωσα πως ακόμα και επαγγελματίες στον χώρο της εκπαίδευσης αναπαράγουν λόγο στερεοτυπικό προς τους μαθητές. Τα παιδιά λοιπόν εκπαιδεύονται από πολύ μικρή ηλικία στην καθημερινότητά τους σε στερεότυπα που σχετίζονται με το φύλο. Κατόπιν, άρχισα να παρατηρώ τον τρόπο που επικοινωνούν τα παιδιά μεταξύ τους, οι γονείς με τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί με τα παιδιά και οι γονείς με τους εκπαιδευτικούς. Στη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπινων επαφών διαπίστωσα πως τα περισσότερα άτομα -ανεξαρτήτως ηλικίας- επιθυμούν να τα κατανοούν οι υπόλοιποι, χωρίς όμως αντιστοίχως οι ίδιοι να προσπαθούν να μπουν στη θέση του άλλου. Η έλλειψη ενσυναίσθησης στην καθημερινότητά μας, τόσο εντός της οικίας όσο και στον χώρο εργασίας, γεννά βία και προκαταλήψεις. Αφορμή, επομένως, ήταν η ανάγκη μου να μάθουμε «να μπαίνουμε στα παπούτσια των άλλων» και να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας.

    Θεωρώ ότι η οικογένεια έχει πάντα την ευθύνη σε σχέση με τη συμπεριφορά των παιδιών. Έχω την αίσθηση όμως, ότι πολλές φορές, οι γονείς κλείνουν τα αυτιά στις συμβουλές των ειδικών και των εκπαιδευτικών όταν τους αναφέρουν προβλήματα συμπεριφοράς που έχουν εντοπίσει στα παιδιά τους. Ποια είναι η δική σας άποψη ως σχολική ψυχολόγος;

    Συνέντευξη – Γεωργία Κιζιρίδου

    Γ.Κ.: Οι γονείς είναι ετερόκλητο κοινό. Έχω συνεργαστεί με γονείς οι οποίοι ήταν πρόθυμοι κι αποφασισμένοι να υποστηρίξουν τα παιδιά τους. Από την άλλη, υπάρχει μια μερίδα γονέων που αρνείται να αποδεχθεί την πραγματικότητα που βιώνει σε σχέση με τις δυσκολίες του παιδιού τους κι άλλη μια ομάδα η οποία έχει αδιάφορη στάση. Το σημαντικότερο και από τις δύο πλευρές -του γονέα και του ψυχολόγου- είναι και πάλι η επικοινωνία και η ενσυναίσθηση. Είναι αρμοδιότητα του ψυχολόγου να προσπαθήσει να επικοινωνήσει κατάλληλα με τον γονέα, ώστε στη συνέχεια ο γονέας να θέλει να συνεργαστεί μαζί του. Φυσικά, όταν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινη συμπεριφορά, έχουμε να κάνουμε και με πιθανότητες. Δεν υπάρχουν ούτε μαγικές ούτε έτοιμες συνταγές.

    Η κοινωνία μας κατακλύζεται από στερεότυπα που κάνουν τη ζωή πολλών νέων ανθρώπων δύσκολη ως και αφόρητη. Πόσο εύκολο είναι να αποτινάξουμε από πάνω μας αυτά τα στερεότυπα και να γίνει η κοινωνία μας πιο προοδευτική;

    Γ.Κ.: Δεν είναι ανέφικτο. Ωστόσο, ο καθένας μας ατομικά θα πρέπει να αναγνωρίσει τα στερεότυπα που αναπαράγει ακόμα και στις πιο απλές καθημερινές επαφές και να θελήσει συνειδητά να αλλάξει. Οι περισσότερες στάσεις και αντιλήψεις μεταφέρονται από γενιά σε γενιά, χωρίς να σταθεί κριτικά το άτομο ως μονάδα και να διαμορφώσει τις προσωπικές του πεποιθήσεις. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν υπάρχει σωστό και λάθος αν κάποιος ενστερνίζεται τις παραδοσιακές αντιλήψεις της οικογένειάς του, αρκεί όλη αυτή η ζύμωση να γίνεται συνειδητά. Η δυσκολία έγκειται όταν διαγενεολογικά αναπαράγονται στερεότυπα και αρνητικές κρίσεις που δεν συνάδουν με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Ας μην ξεχνάμε λοιπόν πως «ό,τι μαθαίνεται, ξεμαθαίνεται και το αντίστροφο». Το ίδιο και οι παγιωμένες αντιλήψεις περί φύλων.

    Το βιβλίο σας κυκλοφορεί και σε θεατρική διασκευή. Υπάρχουν σκέψεις για συνεργασία με κάποια θεατρική ομάδα ώστε να το δούμε σε κάποιο θέατρο την επόμενη θεατρική σεζόν;

    Γ.Κ.: Φυσικά! Άλλωστε αυτός ήταν και ο αρχικός στόχος. Υπάρχουν σχολεία και θεατρικές ομάδες ανά την Ελλάδα και την Κύπρο που έχουν προμηθευτεί το βιβλίο και φιλοδοξούν να δραματοποιήσουν την ιστορία, κυρίως στο πλαίσιο κάποιας σχολικής γιορτής ή πολιτιστικής εκδήλωσης.

    Έχετε ασχοληθεί με την ποίηση και το παιδικό παραμύθι. Υπάρχει κάποιο λογοτεχνικό είδος με το οποίο θα θέλατε να ασχοληθείτε στο μέλλον;

    Γ.Κ.: Βεβαίως! Μια συλλογή διηγημάτων που απευθύνεται στο ενήλικο κοινό είναι ήδη υπό έκδοση.

    Αυτή την περίοδο υπάρχουν νέοι ήρωες που σας βασανίζουν γλυκά και περιμένουν να πάρουν σάρκα και οστά;

    Γ.Κ.: Υπάρχουν! Πάντα υπάρχουν, γιατί όσο παρατηρείς τους ανθρώπους γύρω σου και την επικοινωνία μεταξύ τους, σχεδόν μοιραία δημιουργούνται αφορμές για δημιουργικότητα και έμπνευση. Πολλές φορές, για να απενοχοποιήσω μια πολύ αρνητική δική μου εμπειρία ή συνεργασία ή σχέση, επιλέγω να μετουσιώσω την τοξικότητα που έχω λάβει σε θετικότητα μέσω της συγγραφής.

    Λίγο πριν ολοκληρώσουμε τη συνέντευξη, θα θέλατε να πείτε κάτι στους αναγνώστες μας;

    Γ.Κ.: Καταρχάς θα ήθελα να τους ευχαριστήσω θερμά για τα θετικά τους σχόλια. Να συνεχίσουν να διαβάζουν και να εκφράζουν την άποψή τους ελεύθερα για τα βιβλία!

    Πηγή εικόνων: Γεωργία Κιζιρίδου 

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Αστέρια στη Δαχτυλήθρα – Τζίνα Καρδιόλακα

    Από τις εκδόσεις Οσελότος, κυκλοφορεί το βιβλίο της συγγραφέως Τζίνας Καρδιόλακα «Αστέρια στη Δαχτυλήθρα». Προσωπική άποψη: Αγγελίνα Παπαθανασίου Πρόκειται για μια ευφάνταστη ιστορία, με χιούμορ, δράση,...

    Η κοκκινοσκουφίτσα σήμερα – Ελευθερία Παπαδημητρίου

    Από τις εκδόσεις Φίλντισι κυκλοφορεί το βιβλίο της παιδαγωγού και συγγραφέως Ελευθερίας Παπαδημητρίου «Η κοκκινοσκουφίτσα σήμερα», σε εικονογράφηση Δανάης Δάφνη-Μητσάκου. Προσωπική άποψη: Αγγελίνα Παπαθανασίου Αναμφισβήτητα, η...

    Η οδύσσεια του μικρού Οδυσσέα – Έφη Αργυροπούλου

    Η Έφη Αργυροπούλου είναι γνωστή στις περισσότερες μητέρες από την ιστοσελίδα της Workingmoms.gr.  Μια σελίδα με θέματα για τη μητέρα, το παιδί, αλλά και...

    Οι άθλοι του Ηρακλή – Λεύκη Σαραντινού

    Οι «άθλοι του Ηρακλή» είναι το δεύτερο βιβλίο της σειράς Ελληνική μυθολογία και αρχαιότητα της συγγραφέως Λεύκης Σαραντινού και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γράφημα,...

    Το Πέρασμα – Χάρης Οικονομόπουλος

    Το «Πέρασμα» είναι το τρίτο βιβλίο του Χάρη Οικονομόπουλου το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή, μετά την «Τελευταία Πόρτα» και την «Αποκαθήλωση». Προσωπική άποψη:...

    Αστέρια στη Δαχτυλήθρα – Τζίνα Καρδιόλακα

    Από τις εκδόσεις Οσελότος, κυκλοφορεί το βιβλίο της συγγραφέως Τζίνας Καρδιόλακα «Αστέρια στη Δαχτυλήθρα». Προσωπική άποψη: Αγγελίνα Παπαθανασίου Πρόκειται για μια ευφάνταστη ιστορία, με χιούμορ, δράση,...

    Το δωμάτιο με τις πεταλούδες (απόσπασμα) – Lucinda Riley

    Το δωμάτιο με τις πεταλούδες (απόσπασμα) - Lucinda Riley Στην αγγλική εξοχή η Πόουζι μεγάλωσε κυνηγώντας πεταλούδες με τον πατέρα της. Όταν τα χρόνια περνούν και...

    Ο γραφέας του παλατιού – Ahmet Ümit

    Στη σύγχρονη Τουρκία, η αρχαιολογική ανασκαφή φέρνει στο φως τις πινακίδες του γραφέα του παλατιού, Πατασάνα, που έζησε πριν σχεδόν τρεις χιλιετίες. Με έναν...