Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου, 2020
More
    Αρχική Συνεντεύξεις Συνέντευξη - Κωνσταντίνα Μόσχου

    Συνέντευξη – Κωνσταντίνα Μόσχου

    -

    Σήμερα στους Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών, θα γνωρίσουμε την κ. Κωνσταντίνα Μόσχου, συγγραφέα του βιβλίου «Οι κυρίες με τα τιρκουάζ» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Bell.

    Ρωτάει η Βίκυ Ζηλιασκοπούλου

    Συνέντευξη

    Καλησπέρα, κ. Μόσχου, σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που μας διαθέτετε.

    K.M.: Κι εγώ σας ευχαριστώ! Είναι μια ευκαιρία για καλοκαιρινή συνάντηση με την αγαπημένη ιστοσελίδα Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών με την πολύ πετυχημένη πορεία στον χώρο της τέχνης και του βιβλίου.

    Όταν ξεκινήσατε να γράφετε το συγκεκριμένο βιβλίο, υπήρχε στο μυαλό σας ολόκληρη η ιστορία ή ήρθαν όλα σταδιακά στην πορεία; Υπήρξε κάποιο συμβάν του οποίου γίνατε μάρτυρας που δημιούργησε μέσα σας την πλοκή ή απλά ήρθαν στο μυαλό σας χωρίς κάποιο ερέθισμα;

    Κωνσταντίνα Μόσχου

    Κ.Μ: Η ιστορία έχει έναν βασικό άξονα πάνω στον οποίο κινείται, αφού χωρίς ραχοκοκαλιά δεν μπορεί να στηριχτεί ένα ολόκληρο μυθιστόρημα. Χτίστηκε λοιπόν σιγά σιγά πάνω σε αυτή την αρχική δόμηση, με πολλές όμως προσθήκες και αλλαγές, ώστε να βγει ένα καλό αποτέλεσμα. Όσο για τα εξωτερικά ερεθίσματα, υπήρξαν αρκετά που με έκαναν να σκεφτώ και ήθελα να καταγράψω. Μεμονωμένα γεγονότα όμως, που υποβοηθούν στη συνολική γραφή του βιβλίου, όπως για παράδειγμα η στιγμή γέννησης της ιδέας από ένα τυχαίο περιστατικό (ανάληψη από τράπεζα), ή στη συνέχεια το περιστατικό με το ηλικιωμένο ζευγάρι και την έλλειψη κατανόησης, και βέβαια η αγάπη μιας μάνας για το παιδί της, ανεξαρτήτως αν η κοινωνία το έχει θέσει στο περιθώριο. Όλοι έχουμε δει παρόμοιες ιστορίες στο περιβάλλον μας και ήταν μια ευκαιρία να αναφερθώ σε αυτές.

    Διαβάστε την άποψή μας για το Σταχτόνερο

    Καταφέρατε και δώσατε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με δεμένη πλοκή και γρήγορη εξέλιξη χωρίς να μας περιγράψετε ούτε μια σκηνή βίας που θα μπορούσε να ταράξει κάποιον ευαίσθητο αναγνώστη. Ήταν σκοπός σας να δείξετε ότι για να είναι πετυχημένο ένα αστυνομικό βιβλίο δεν είναι ανάγκη να είναι γεμάτο με αίματα και σκηνές που προκαλούν εφιάλτες ή απλά έτσι προέκυψε κατά τη συγγραφή;

    Κ.Μ: Πράγματι, δεν θα βρείτε σκηνή βίας σε αυτό το βιβλίο μου, όπως και σε κανένα άλλο από τα προηγούμενα. Είναι αρκετά δύσκολο να το πετύχεις γράφοντας ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, γιατί υπάρχει ήδη η έτοιμη και δοκιμασμένη συνταγή που προτιμούν οι αναγνώστες σήμερα, δηλαδή αίμα και βία. Ίσως ξεφύγαμε λίγο στο σημερινό μυθιστόρημα crime, επηρεασμένοι από ξένα πρότυπα ή τάσεις του κινηματογράφου, των σειρών και των video games. Όμως το βιβλίο είναι εδώ για να παράγει πολιτισμό και ο συγγραφέας οφείλει να δείξει την προσωπική του άποψη και όχι να κυνηγά να κερδίσει τις εντυπώσεις σοκάροντας. Εφιάλτες και άγχος βιώνουμε καθημερινά στην αληθινή ζωή. Δεν είναι καλό για την ψυχική μας ισορροπία να περνάμε τα ίδια και στη διασκέδασή μας, γιατί ας μην ξεχνάμε, το μυθιστόρημα είναι προπάντων ψυχαγωγικό και έπεται η σκέψη αν το επιθυμεί ο αναγνώστης.

    Σε όλο το βιβλίο βλέπουμε ότι ο Στάθης είναι κατά κάποιο τρόπο εθισμένος στο μάσημα μαστίχας Χίου. Πώς προέκυψε ένας τέτοιος περίεργος εθισμός;

    Κ.Μ: Είναι ένας ανθρώπινος χαρακτήρας και, όπως όλοι μας, έχει και αυτός μια συγκεκριμένη εμμονή. Δεν ήθελα να είναι κάτι συνηθισμένο όπως το τσιγάρο ή η μικροβιοφοβία, αλλά κάτι καθαρά ελληνικό, ένα προϊόν που έχει αναγνωριστεί παγκόσμια για τη σπανιότητά του και τις ιδιότητές του, θεραπευτικές και αγχολυτικές. Ο Στάθης βαδίζει στα χνάρια και άλλων ντετέκτιβ, αφού έχουμε δει παρόμοια κολλήματα και στο παρελθόν σε βιβλίο ή στον κινηματογράφο. Ένας Έλληνας Κότζακ λοιπόν, χωρίς το γλειφιτζούρι που ήταν το σήμα κατατεθέν αυτού του παλιού ήρωα, αλλά με κάτι ελληνικότατο, όπως η μαστίχα Χίου.

    Υπάρχει στο μυαλό σας η σκέψη της συγγραφής νέου μυθιστορήματος; Αν ναι, θα είναι πάλι πρωταγωνιστής ο Στάθης Παντελιάς;

    Κ.Μ: Ο Στάθης Παντελιάς έχει ήδη λύσει δύο υποθέσεις σε δύο αντίστοιχα μυθιστορήματα, το Λέμον Πάι και Οι κυρίες με τα Τιρκουάζ. Φυσικό είναι να τον έχω αγαπήσει και να θέλω να συνεχίσω με μια τρίτη ιστορία, που ελπίζω να δει το φως σύντομα. Στο μεταξύ, ίσως παρεμβληθεί ένα διαφορετικό βιβλίο, χωρίς τον ίδιο ήρωα, κάτι που ετοιμάζω και ανήκει στην κατηγορία μυστηρίου εποχής.

    Η λογοτεχνία τι θέση έχει στη ζωή σας; Περνάτε ώρες διαβάζοντας βιβλία; Ποιο είδος είναι το αγαπημένο σας, αυτό που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε;

    Κ.Μ: Η λογοτεχνία είναι μέρος της ζωής μου. Περνώ λοιπόν αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο μου διαβάζοντας και γράφοντας. Δεν υπάρχει για μένα αγαπημένο είδος. Όλα μπορούν να γίνουν αγαπημένα όταν ο συγγραφέας ενός βιβλίου έχει τη σιγουριά να σε πάρει από το χέρι και να σε ταξιδέψει. Εξαρτάται ποια είναι η ψυχική σου διάθεση και τι αποζητάς εκείνη τη στιγμή.

    Κωνσταντίνα Μόσχου

    Μπορείτε να μας προτείνετε ένα βιβλίο ή έναν συγγραφέα που αγαπήσατε στα παιδικά ή εφηβικά σας χρόνια, καθώς και στην ενήλικη ζωή σας;

    Κ.Μ: Για τους γνωστούς λόγους, στην εφηβεία προτιμούσα βιβλία κλασικά, από εκεί άλλωστε είναι σωστό να ξεκινήσει κάποιος. Προτείνω Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι, Όσκαρ Γουάιλντ. Και από σύγχρονους, Τι είδε η γυναίκα του Λωτ, Ιωάννα Μπουραζοπούλου. Επιτρέψτε μου εδώ να αναφέρω ένα απόσπασμα από το Πορτρέτο: «Η πραγματική ζωή είναι ένα χάος, στη φαντασία όμως υπάρχει κάτι τρομερά λογικό». Αυτή η μικρή φράση πιστεύω ότι ενώνει τα δύο αυτά βιβλία που σας ανέφερα.

    Διαβάστε την άποψή μας για το βιβλίο: Οι κυρίες με τα τιρκουάζ

    Κλείνοντας, και αφού σας ευχαριστήσω για την ειλικρίνειά σας, θα θέλατε να πείτε κάτι στους αναγνώστες μας;

    Κ.Μ: Αυτό που θα ήθελα, θα ήταν μια μικρή ευχή για όλους. Να έχουμε τα μάτια ανοιχτά, την ψυχή να ακούει, την καρδιά ξεκλείδωτη, γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι και οι άνθρωποι επίσης. Οι αγκαλιές που μείνανε άδειες και φαίνεται πως θα αργήσουν να ανοίξουν λόγω του φόβου που κυριαρχεί, ας μας κάνουν να σκεφτούμε πώς μπορούμε να αντικαταστήσουμε αυτό που χάσαμε, την ανθρώπινη επαφή. Και αυτό γίνεται με τον καλύτερο τρόπο, έχοντας ένα ζεστό λόγο για όσους τον χρειάζονται, στους αδύναμους, στα παιδιά και στους ηλικιωμένους. Δώστε σεβασμό για να λάβετε. Με αγάπη από μένα, πολλές ευχές, να περάσετε ένα όμορφο, ξεκούραστο καλοκαίρι!

    Επιμέλεια κειμένου: Ζωή Τσούρα

    Πηγή εικόνων: Κωνσταντίνα Μόσχου

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Η οδύσσεια του μικρού Οδυσσέα – Έφη Αργυροπούλου

    Η Έφη Αργυροπούλου είναι γνωστή στις περισσότερες μητέρες από την ιστοσελίδα της Workingmoms.gr.  Μια σελίδα με θέματα για τη μητέρα, το παιδί, αλλά και...

    Οι άθλοι του Ηρακλή – Λεύκη Σαραντινού

    Οι «άθλοι του Ηρακλή» είναι το δεύτερο βιβλίο της σειράς Ελληνική μυθολογία και αρχαιότητα της συγγραφέως Λεύκης Σαραντινού και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γράφημα,...

    Αυτός είναι φίλος μου – Μαριάννα Κουμαριανού

    Το «Αυτός είναι φίλος μου» είναι το νέο βιβλίο της συγγραφέως Μαριάννας Κουμαριανού, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική με εξαιρετική εικονογράφηση της Γιώτας...

    Αγιοβασιλέματα – Μαριέττα Κόντου

    Το βιβλίο της συγγραφέως Μαριέττας Κόντου «Αγιοβασιλέματα» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε εικονογράφηση Βασίλη Κουτσογιάννη. Απευθύνεται σε ηλικίες 7+. Προσωπική άποψη: Αγγελίνα Παπαθανασίου Αρχές Δεκέμβρη, τα...

    Καλό μου παιδί (απόσπασμα) – Romy Hausmann

    Καλό μου παιδί (απόσπασμα) - Romy Hausmann Μια καλύβα στο δάσος. Δυο παιδιά. Ένας άντρας που φροντίζει τα παιδιά να έχουν πάντα μία μητέρα.  Αυτός ο...

    Συνέντευξη – Έφη Γεωργάκη

    Συνέντευξη - Έφη Γεωργάκη Σήμερα, στους Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών, φιλοξενούμε την ηθοποιό, συγγραφέα, αρθρογράφο Έφη Γεωργάκη, με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της βιβλίου «Σελοφάν»...

    Η οδύσσεια του μικρού Οδυσσέα – Έφη Αργυροπούλου

    Η Έφη Αργυροπούλου είναι γνωστή στις περισσότερες μητέρες από την ιστοσελίδα της Workingmoms.gr.  Μια σελίδα με θέματα για τη μητέρα, το παιδί, αλλά και...

    Ονείρου μονόπρακτο – Κωνσταντίνος Λίχνος

    Ονείρου μονόπρακτο Είχε πλέον βραδιάσει ολότελα και η κίνηση στους δρόμους ήταν ελάχιστη. Το ορμητικό ψιλόβροχο ανάγκαζε τους λιγοστούς διαβάτες να παραμένουν απρόθυμα κάτω από...