Τα σενάρια των δυο πρώτων ταινιών του σκηνοθέτη Δημήτρη Αθανίτη γίνονται βιβλίο και κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Αγγελάκη. Οι αναγνώστες θα βρουν στο βιβλίο τα σενάρια από τις ταινίες: «Καμιά Συμπάθεια για το Διάβολο» και «Αντίο Βερολίνο».
Προσωπική άποψη: Αγγελίνα Παπαθανασίου
Ο σκηνοθέτης στον πρόλογο του βιβλίου αναφέρει πολλές λεπτομέρειες για τις δυο ταινίες του. Μιλάει για τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα σε αυτές, τους ηθοποιούς που επέλεξε, τους χώρους που κινούνται οι ηθοποιοί.
Επέλεξε να γυρίσει και τις δυο ταινίες ασπρόμαυρες, κάτι που δεν συνηθίζεται παρά μόνο αν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Οι ηθοποιοί στις ταινίες του δεν ήθελε να είναι μεγάλα ονόματα. Προτίμησε ονόματα λιγότερο γνωστά, ακόμα και ερασιτέχνες, ειδικά στην ταινία του «Αντίο Βερολίνο», όπου οι ηθοποιοί του προέρχονται από διάφορες χώρες.
Η ηθοποιός Λένα Κιτσοπούλου είναι η πρωταγωνίστρια της ταινίας «Καμιά συμπάθεια για τον Διάβολο». Μόλις έχει αποφυλακιστεί. Κινείται σε χώρους σκοτεινούς και κακόφημους. Ο ηθοποιός Κώστας Καζανάς είναι ένας ταμίας σε σούπερ μάρκετ που την ερωτεύεται και θα ζήσει μαζί της έναν έρωτα ακραίο. Όταν τη χάσει, θα φτάσει μέχρι την κόλαση για να τη φέρει και πάλι κοντά του. Όπως καταλαβαίνετε, είναι μια σύγχρονη διασκευή του μύθου Ορφέας και Ευρυδίκη.
Η ίδια ισορροπία ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, οι ίδιοι ασυμβίβαστοι ήρωες, και μια σειρά από εμμονές αλλά και συνέχειες που σαν ομφάλιος λώρος συνδέουν τις δυο ταινίες.
Στην ταινία «Αντίο Βερολίνο», ένας Έλληνας σκηνοθέτης που ζει στο Βερολίνο, μετά από κάποιες απορρίψεις, επιστρέφει στην Ελλάδα για να συναντηθεί με έναν παραγωγό για να κάνει την ταινία του.
Και στις δυο ταινίες ο σκηνοθέτης έχει και τον ρόλο του ηθοποιού. Στην ταινία «Καμιά συμπάθεια για τον Διάβολο» ερμηνεύει τον ρόλο του κακού φωτογράφου που παρασύρει την ηρωίδα της ταινίας, ενώ στο «Αντίο Βερολίνο» έχει τον ρόλο ενός εκτελεστή.
Οι ταινίες αυτές έχουν λάβει διακρίσεις. Στο βιβλίο υπάρχει επίσης φωτογραφικό υλικό από τις δυο ταινίες, καθώς και αναγραφή όλων των συντελεστών.
Περίληψη: Τα σενάρια του Αντίο Βερολίνο και του Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο μεταφέρουν σε κείμενο δύο εμβληματικές ταινίες και δίνουν τη δυνατότητα στον αναγνώστη να τις σκηνοθετήσει ο ίδιος, ακόμη κι αν τις έχει δει και κρατά ζωντανές τις εικόνες μέσα του.
Το κλασικό πια Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο, μια απολύτως μοναδική ταινία μέσα στην ελληνική φιλμογραφία και όχι μόνο, είναι μια μεταφορά του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης σε μια μελλοντική Αθήνα. Κέρδισε το Βραβείο Ερμηνείας με τη Λένα Κιτσοπούλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και προκάλεσε σκάνδαλο με την τολμηρότητά του. Μια ακραία ερωτική ιστορία αλλά και μια απροσδόκητα επίκαιρη και σοκαριστικά εύστοχη αναφορά στο σήμερα.
Στο Αντίο Βερολίνο, ντεμπούτο του Δημήτρη Αθανίτη, που κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής “για την ανανέωση του Ελληνικού κινηματογράφου” στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και έγινε αμέσως καλτ, ένας σκηνοθέτης επιστρέφει από το Βερολίνο στην Αθήνα για να συναντήσει έναν μυθικό παραγωγό. Μια ιστορία που συνδυάζει ένα σαρκαστικό χιούμορ με μια ψυχογραφία μέσα από μια ισχυρή προσωπική ματιά. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).
Στοιχεία Βιβλίου
Τίτλος: Καμιά συμπάθεια για τον διάβολο /Αντίο Βερολίνο
Συγγραφέας: Δημήτρης Αθανίτης
Εκδόσεις: Αγγελάκη
ISBN: 978-960-616-159-9
Έτος Κυκλοφορίας: 2020
Επιμέλεια: Ζωή Τσούρα