Πέμπτη, 2 Ιουλίου, 2020
More
    Αρχική Λόγω Τεχνών Ελένη Ζαφειρίου

    Ελένη Ζαφειρίου

    -

    Την έχουμε απολαύσει σε κωμικούς και δραματικούς ρόλους. Ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα για τη σπουδαία αυτή ηθοποιό. Η Ελένη Ζαφειρίου κατέχει ένα άτυπο ρεκόρ σε ό,τι αφορά τις συμμετοχές της σε ταινίες της Φίνος Φιλμ, αφού με τις 23 εμφανίσεις της ξεπερνά κάθε άλλη Ελληνίδα ηθοποιό.

    Γράφει η Αγγελίνα Παπαθανασίου

    Ελένη Ζαφειρίου
    Ελένη Ζαφειρίου

    Στιβαρή, με υψηλή καλλιέργεια, καλλιτεχνική παιδεία και αναμφισβήτητα υποκριτικά προσόντα, θεωρείται μία από τις σημαντικότερες δραματικές Ελληνίδες ηθοποιούς.

    Γεννήθηκε στη Λάρισα και μεγάλωσε με θετή μητέρα, η οποία ήταν παλιά ηθοποιός και είχε ήδη έναν βιολογικό γιο, επίσης ηθοποιό. Από μικρή βρισκόταν συνεχώς ανάμεσα σε θεατρικά μπουλούκια, ακολουθώντας τη θετή οικογένειά της. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, στο οποίο παρέμεινε από το 1936 ως το 1943, υποδυόμενη με επιτυχία δεκάδες ρόλους, κυρίως του κλασικού ρεπερτορίου. Αργότερα πέρασε στο ελεύθερο θέατρο, ερμηνεύοντας ρόλους μεγάλης γκάμας του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, και επέστρεψε στο Εθνικό το 1955, για να παραμείνει ως το 1978. Ξεχωρίζουν οι ερμηνείες της στις παραστάσεις «Ιφιγένεια», «Άμλετ», «Πέρσες», «Οιδίπους Επί Κολωνώ».

    Στον κινηματογράφο ξεπέρασε τις 100 ταινίες. Πρωτοεμφανίστηκε στην ταινία «Πικρό Ψωμί» του Γρηγόρη Γρηγορίου, το 1951, και συνέχισε με δύο ταινίες της Φίνος Φιλμ υψηλής καλλιτεχνικής αισθητικής, τη «Νεκρή Πολιτεία» και την «Αγνή του Λιμανιού», όπου καταξιώθηκε με το σοβαρό και απέριττο παίξιμό της. Ακολούθησε η μεγάλη επιτυχία του Κακογιάννη «Το Κορίτσι με τα Μαύρα», και από τότε καθιερώθηκε σε ρόλους μαυροφορεμένης μάνας και μητέρας νεαρών πρωταγωνιστών εκείνης της εποχής. Το θαυμάσιο υποκριτικό της ταλέντο και η εκφραστική παρουσία της, τη βοήθησαν να ενσαρκώνει με άνεση και απλότητα μάνες και γυναίκες των λαϊκών τάξεων. Σε 20 ταινίες, έπαιξε δίπλα στον Νίκο Ξανθόπουλο.

    Ελένη ΖαφειρίουΑν και ήταν συνεχώς απασχολημένη με τις κινηματογραφικές της υποχρεώσεις, το κίνητρό της για να παίζει στον κινηματογράφο ήταν να βγάζει χρήματα… για να απολαμβάνει τη θεατρική της καριέρα στο Εθνικό και τις πολυάριθμες συμμετοχές της στην Επίδαυρο, που όμως της απέφεραν πενιχρές οικονομικές απολαβές. Στο θέατρο, η πλειοψηφία των ρόλων της ήταν πρωταγωνιστικοί. Στην ταινία «Τζένη Τζένη» -τα γυρίσματα της οποίας έγιναν στις Σπέτσες-, ο Φίνος της πλήρωνε καθημερινά θαλάσσιο ταξί για να πηγαινοέρχεται στην Επίδαυρο, όπου έδινε παραστάσεις!

    Η ερμηνεία της στον ρόλο της υπηρέτριας στην ταινία του Κακογιάννη «Το Τελευταίο Ψέμα» (1958) τη σημάδεψε ίσως περισσότερο απ’ όλους, και κέρδισε τον θαυμασμό. Αξέχαστες θα μείνουν και οι ερμηνείες της στην ταινία-σταθμό της Φίνος Φιλμ «Νόμος 4000» –υποδυόμενη τη μητέρα της Ζωής Λάσκαρη– και στην ταινία «Υπολοχαγός Νατάσα», όπου υποδύεται τη μητέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Ξεχωρίζουν ακόμα οι ερμηνείες της στις ταινίες «Κατήφορος», «Μετανάστης», «Η Λίμνη των Στεναγμών», «Η Καφετζού», «Το Πικρό Ψωμί» και σε πολλές άλλες.

    Πηγή: http://finosfilm.com/

    Επιμέλεια κειμένου: Ζωή Τσούρα

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here