Σάββατο, Αύγουστος 24, 2019
More
    Αρχική Άρθρα Συνεργατών Τα άπαντα της B. A. Paris

    Τα άπαντα της B. A. Paris

    -

    Τα άπαντα της B. A. Paris

    Γράφει η Χαρά Δελλή

    Η B. A. Paris έχει γαλλο-ιρλανδική καταγωγή. Μεγάλωσε στην Αγγλία και αργότερα μετακόμισε στη Γαλλία, όπου εργάστηκε μερικά χρόνια σε διεθνή τράπεζα πριν επανεκπαιδευτεί ως καθηγήτρια και ανοίξει σχολή ξένων γλωσσών μαζί με τον σύζυγό της, Calum. Έζησαν στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο ξανά τώρα πια και έχουν πέντε κόρες, τις Sophie, Chloe, Celine, Eloise και Margaux.

    Για τα κρυμμένα της βάθη, επέλεξε ένα λογοτεχνικό ψευδώνυμο από τα αρχικά του ονόματός της, Bernadette και την αγάπη της για το Παρίσι, ώστε να υπάρχει κάποια απόσταση και διαφορά στο συγγραφικό όνειρο που θα κυνηγούσε και την ως τότε συζυγική-μαμαδίστικη ζωή της.

    Το Πίσω από κλειστές πόρτες (Behind Closed Doors) είναι το πρώτο της μυθιστόρημα (2016). Ακολούθησε H Κατάρρευση (The Breakdown) (2017) και τον επόμενο χρόνο η συγγραφέας των bestsellers των 2.000.000 αντιτύπων συνεχίζει με το Φέρε με πίσω (Bring Me Back) (2018).

    Τα άπαντα της B. A. Paris

    Οι πωλήσεις των δύο πρώτων βιβλίων της, Πίσω από Κλειστές Πόρτες και Η Κατάρρευση, έχουν ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια αντίτυπα σε σαράντα χώρες και βρέθηκαν για πολλές εβδομάδες στις πρώτες θέσεις στις σημαντικότερες λίστες bestseller, μεταξύ των οποίων των New York Times, των Sunday Times, του Publisher’s Weekly, του Kindle και του Amazon.

    Το τρίτο μυθιστόρημά της, Φέρε με Πίσω, από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του στις ΗΠΑ και τη Μ. Βρετανία έγινε bestseller στις λίστες των New York Times, των Sunday Times και του Kindle, παγιώνοντας τη θέση της Paris στην κορυφή των συγγραφέων των ψυχολογικών μυθιστορημάτων αγωνίας. Κυκλοφορεί μεταφρασμένη σε πάνω από 40 χώρες.

    Μεγάλωσε διαβάζοντας Agatha Christie, Nancy Mitford, Oscar Wilde, Wilbur Smith και George R. R. Martin. Leon Uris και James Clavell. Τώρα, όταν βρίσκει χρόνο ταξιδεύει με τους Wendy Walker, Mary Kubica, Sophie Hannah. Δηλώνει εύκολα καθοδηγούμενη και τελειομανής. Μοιάζει να ζει μια δεύτερη ζωή μες στο μυαλό της…

    Τις περισσότερες φορές οι εσωτερικές υποθέσεις γίνονται πιο τρομακτικές απ’ όσα βιώνεις σε εξωτερικούς χώρους.

    Πιστή στο ψυχολογικό θρίλερ -thank her publisher!- που συνδυάζει αγωνία και ανατροπές, μετρ σε ιστορίες που θα μπορούσαν να συμβούν σε ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Η συγγραφέας χτίζει πάντα εξαιρετικές πλοκές, με πινελιές πρωτοτυπίας, εξάπτει τους αναγνώστες με ειλικρίνεια κι ευθύτητα και φτάνει σε αρκετά ικανοποιητική κάθαρση. Λατρεύει να αιφνιδιάζει και να συρράβει τυχαία γεγονότα με σκοτεινούς –πάντα φανταστικούς- ήρωες. Θύτες, θύματα, αληθινά συμβάντα, παράλληλες πραγματικότητες και πλάνα εκτός κάδρου, αλλά με κομβική σημασία είναι λίγα από όσα βρίσκουμε στα βιβλία της.

    Τα άπαντα της B. A. Paris

    Οι μώλωπες του ψυχολογικού έλεγχου δεν είναι ορατοί…

    Μένει μακριά από τα κλασικά αστυνομικά των μαφιόζων, με τα οργανωμένα εγκλήματα και τους σκληροτράχηλους μπάτσους σε αιματηρά σκηνικά. Θυμίζει κάτι από Χίτσκοκ αφού σταγόνα-σταγόνα μας δίνει όσα επιθυμεί σε κάθε σελίδα μέχρι να μας πλημμυρίσει παρασέρνοντάς μας. Δε μπορεί να γλιτώσει από την αλήθεια και το χθες.

    ‘Fear,’ he whispered. ‘There is nothing quite like it. I love how it looks, I love how it feels, I love how it smells. And I especially love the sound of it.’ I felt his tongue on my cheek. ‘I even love the taste of it.’

    Το Πίσω από κλειστές πόρτες είναι ένα γρήγορο κι αγχωτικό θρίλερ υψηλής κλάσης, φτιαγμένο από τα καλύτερα υλικά. Κάπου προβλέψιμο, αλλά δεν το αφήνεις από τα χέρια σου, αν δεν φτάσεις στην τελευταία σελίδα. Τζακ και Γκρέις. Δυο ήρωες που δεν είναι αυτοί που φαίνονται, σ΄ έναν έρωτα που δεν είναι ό, τι δείχνει. Τρόμος, άρρωστα πάθη, ψυχοπάθεια, παιχνίδια γάτας-ποντικιού, αίσθημα κλειστοφοβίας, σαδιστικά δεσμά, δοσμένα σε πρώτο πρόσωπο με εναλλάξ κεφάλαια ανάμεσα σε παρόν και παρελθόν. Domestic suspense στα φόρτε του! Αν έπρεπε να βρω ένα μειονέκτημα, θα επέλεγα μεγαλύτερη εμβάθυνση στην ψυχοσύνθεση του Τζακ. Σου προκαλεί φόβο, κλιμακούμενη αγωνία, αγανάκτηση, ανυπομονησία, ανησυχία και διαβάζεται απνευστί! Έχει ήδη πάρει το δρόμο για την μεγάλη οθόνη.

    Τολμάς να ανοίξεις την πόρτα; Άσε το κακό να μπει…

    Τα άπαντα της B. A. Paris

    Περίληψη: Ο Τζακ: Γοητευτικός, πετυχημένος δικηγόρος, αφοσιωμένος σύζυγος
    και Η Γκρέις: Εκλεπτυσμένη, άριστη νοικοκυρά, φυλακισμένη.
    Όλοι γνωρίζουν ένα ζευγάρι σαν τον Τζακ και την Γκρέις. Αυτός είναι έξυπνος, εμφανίσιμος και πλούσιος. Εκείνη είναι γλυκιά, ευγενική και γοητευτική. Μπορεί να μη θες να τους συμπαθήσεις, αλλά στο τέλος τους συμπαθείς.

    Θα ήθελες να γνωρίσεις την Γκρέις λίγο καλύτερα. Όμως συνειδητοποιείς ότι αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο. Γιατί ο Τζακ και η Γκρέις είναι πάντοτε μαζί. Ορισμένοι μπορεί αυτό να το θεωρήσουν πραγματική αγάπη.

    Κάποιοι άλλοι, μπορεί να αναρωτηθούν γιατί η Γκρέις δεν απαντάει ποτέ στο τηλέφωνο. Ή για ποιο λόγο, ενώ δεν εργάζεται, δε βρίσκει ποτέ χρόνο να βγει για έναν καφέ. Πώς είναι δυνατόν να είναι εξαίσια μαγείρισσα, αλλά να παραμένει τόσο αδύνατη; Και στα παράθυρα του υπνοδωματίου; Γιατί υπάρχουν κάγκελα; Κάποιες φορές ο τέλειος γάμος είναι το τέλειο ψέμα.

    Η κατάρρευση κινείται σε παρόμοια μοτίβα, διαθέτοντας καταιγιστική δράση, πιο παραδοσιακό μυστήριο, απανωτές ανατροπές, με πολύ βελτιωμένο χειρισμό των χαρακτήρων. Ψυχολογικό θρίλερ που δικαιολογεί σε κάθε πρόταση το είδος. Άψογες μικρολεπτομέρειες σε ακραία όμως περιστατικά, κινηματογραφική γραφή (να το περιμένουμε οι σινεφίλ!), μυστικά, αποκαλύψεις, ανατροπές, έντονη δράση με λάθη και πάθη, εκπλήξεις, στρατηγικές, παιχνίδια μυαλού. Θέλετε κι άλλα; Ανθρώπινες σχέσεις υπό το πρίσμα των ενοχών, της απώλειας μνήμης και της (παρ)άνοιας, ένα (για την ώρα) θύμα δολοφονίας, υποψίες, διάσπαρτη αβεβαιότητα και πυκνοϋφασμένους ιστούς!

    Εντάξει, είναι εύλογο να βρεις τον κεντρικό υπαίτιο εξαιτίας της μικρής λίστας υπόπτων, μόνο που η δυσπιστία δεν σε αφήνει… Σε όλα τα βιβλία της ίδιας, όμως, οι χαρακτήρες είναι ελάχιστοι, χωρίς αυτό να κουράζει ή να μειώνει το αναγνωστικό ενδιαφέρον. Αξιοσημείωτο είναι πως η συγγραφέας είναι μέλος μιας πολυάριθμης οικογένειας! Αν και εδώ, γενικά δεν αφήνει πολλά στη φαντασία μας, προτιμώντας να μας τα σερβίρει εξαρχής.

    If you can’t trust yourself, who can you trust?

    Προδιάθεση αυτοκαταστροφής και Ερινύες. Βασανιστική ρευστότητα, αδρεναλίνη μόνο στο κόκκινο και βουβά τηλεφωνήματα. Το λες και επιτυχία! (Υ.Γ. Κας, κάπου μας ντρόπιασες με τα καμώματά σου! Μήπως να άρχιζες να σκεφτόσουν πιο ήρεμα και λογικά;)

     Τα άπαντα της B. A. Paris 

    Τα άπαντα της B. A. ParisΠερίληψη:  Η Κατάρρευση Η Κας Άντερσον δε βοήθησε τη γυναίκα μέσα στο αυτοκίνητο. Εξάλλου εκείνη τη νύχτα έβρεχε καταρρακτωδώς και το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο σε έναν πολύ επικίνδυνο δρόμο, μέσα στο δάσος. Μόνο που το επόμενο πρωινό έμαθε ότι η γυναίκα βρέθηκε νεκρή.
    Τώρα, οι τύψεις την βασανίζουν. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Το τηλέφωνο χτυπάει, αλλά από την άλλη άκρη της γραμμής δεν ακούγεται κανείς. Και αυτό επαναλαμβάνεται σχεδόν κάθε μέρα. Η Κας είναι σίγουρη ότι κάποιος την παρακολουθεί.
    Και σαν να μην έφταναν όλα, αρχίζει να ξεχνάει διάφορα μικροπράγματα. Πήρε τα χάπια της; Πού άφησε τα κλειδιά του αυτοκινήτου; Ποιος είναι ο κωδικός του συναγερμού; Και εκείνο το μαχαίρι στην κουζίνα; Είχε στ’ αλήθεια αίμα πάνω του;

    Tέλος, το Φέρε με πίσω πρόκειται για ένα σκληρό -εξίσου καθηλωτικό, αλλά τόσο διαφορετικό ως προς το παγιδευμένο άτομο- ψυχολογικό/αστυνομικό/δραματικό μυθιστόρημα. Η αγωνία και η ανατροπή κυριαρχούν κι εδώ, μέχρι το ευφυέστατο φινάλε. Απλά προσθέστε περισσότερο μυστήριο και διαφορετικό φόβο. Πρωτοπρόσωπα πάθη, δεσμοί, απουσίες, ενοχές, βιώματα με τραγικές συνέπειες, εσωτερικές συγκρούσεις, παγίδες, ψέματα κι όλα αυτά μετά από έρευνα με ψυχολόγο. Η συγγραφέας μοιάζει να μην εφησυχάζει με τις ως τώρα επιτυχίες της και μας προσφέρει κάθε φορά περισσότερα.

    Πόσο σίγουρος είσαι γι’ αυτόν που έχεις δίπλα σου;

    Ρώσικες μπάμπουσκες/ματριόσκες που κρύβουν παγωμένα μυστικά και απειλητικά μέιλ πίεσης. Ορθά κοφτά. Καταιγιστικός, σχεδόν φρενήρης ρυθμός, γεμάτος δυνατές περιγραφές, αποπροσανατολιστικές διακλαδώσεις, εξελίξεις που συναρπάζουν κι απανωτές ανατροπές. Κόβει την ανάσα παίζοντας με το μυαλό του αναγνώστη και αγχώνει ως το πρωτότυπο τέλος.

    Αμφισβήτηση, καχυποψία, ανειλικρίνεια.

    Περίληψη: ΕΚΕΙΝΗ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Ο Φιν και η Λέιλα είναι νέοι και ερωτευμένοι. Καθώς επιστρέφουν οδικώς από τις διακοπές τους στη Γαλλία, ο Φιν κάνει μια στάση σε ένα υπαίθριο πάρκινγκ και αφήνει τη Λέιλα μόνη στο αυτοκίνητο. Όταν γυρίζει, μερικά λεπτά αργότερα, η Λέιλα έχει εξαφανιστεί χωρίς κανένα ίχνος. ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΙΠΕ ΨΕΜΑΤΑ

    Αυτή είναι η ιστορία που λέει στην αστυνομία ο Φιν. Και είναι η αλήθεια -αλλά όχι όλη η αλήθεια. ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΔΕ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΘΑΜΜΕΝΑ. Δώδεκα χρόνια αργότερα, ο Φιν έχει ξαναφτιάξει τη ζωή του με την Έλεν, την αδερφή της Λέιλα, όταν δέχεται ένα τηλεφώνημα. Κάποιος έχει δει τη Λέιλα. Είναι όντως εκείνη, όμως, ή κάποιος που προσποιείται ότι είναι η Λέιλα; Και, αν είναι εκείνη, τι θέλει; Και τι συνέβη πραγματικά τη νύχτα της εξαφάνισής της;

    Τα άπαντα της B. A. Paris 

    Τα τρία βιβλία της συγγραφέως κυκλοφορούν στην Ελλάδα σε έκδοση Bell. Σε αναμονή ως τα επόμενα 3 εγχειρήματά της που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα.

    The Understudy (μαζί με τις Sophie Hannah, Clare Mackintosh και Holly Brown) -2019- How far would you go to protect your daughter? Four mothers must identify the true threat at their daughters’ school before it’s too late. Carolyn, Bronnie, Elise, and Kendall are bound together by one thing-their four daughters are best friends at the highly competitive Orla Flynn Academy for the Performing Arts.

    Last year the foursome exploded because of brutal bullying between the girls, but they’ve since forgiven each other. The mothers, however, haven’t been able to move on. When new threats surface and “accidents” begin to happen – just as a mysterious new girl enters the scene – the mothers take matters into their own hands.
    But they will have to risk their own secrets being exposed if they stand a chance at uncovering the truth…

    The dilemma -2020-

    It’s Livia’s fortieth birthday and tonight she’s having a party, a party she’s been planning for a long time. The only person missing will be her daughter, Marnie.

    But Livia has a secret, a secret she’s been keeping from Adam, her husband, until the party is over. Because how can she tell him that although she loves Marnie, she’s glad their daughter won’t be there to celebrate with her?

    Adam is determined everything will be just right for Livia and the party is going to be perfect…until he learns something that will leave him facing an unbearable decision.

    και I Need to Tell You -2020-

    (Δεν υπάρχουν γνωστές λεπτομέρειες.)

    Επεξεργασία εικόνας: Πουλτσίδη Νεκταρία

    Απάντηση