Τετάρτη, 14 Ιουλίου, 2021
More
    ΑρχικήΜεταφρασμένη ΛογοτεχνίαΈνα διαμέρισμα στο Παρίσι - Guillaume Musso

    Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι – Guillaume Musso

    -

    Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι. Μια απρόσμενη συνάντηση δύο δύσκολων ανθρώπων που θα επιλέξουν να περάσουν τις ημέρες των Χριστουγέννων στο Παρίσι και θα βρεθούν αντιμέτωποι με το δύσκολο παρελθόν τους, αλλά και με μια ακόμα πιο δύσκολη πραγματικότητα.

    Προσωπική άποψη: Ελίζα Σολομών

    Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα του 2016, η Μάντλιν φτάνει στο Παρίσι από το Λονδίνο με το Eurostar και ο Γκασπάρ προσγειώνεται μετά από την πολύωρη πτήση του από το Σιάτλ. Μια βροχερή μέρα και μια μεγάλη απεργία που έχει παραλύσει τη χώρα είναι το «καλωσόρισμά» τους στην πόλη του Φωτός. Ο εκνευρισμός προφανώς χτυπάει κόκκινο παντού και πρόκειται να απογειωθεί όταν, φτάνοντας στο σπίτι που έχει νοικιάσει ο καθένας τους για να απομονωθεί, θα συναντηθούν!

    Ποιοι είναι όμως η Μάντλιν και ο Γκασπάρ; Η Μάντλιν Γκριν είναι μια Λονδρέζα πρώην αστυνομικός, με ανοιχτούς λογαριασμούς με τον εαυτό της, που επιστρέφει στο Παρίσι για να απομονωθεί και να ξαναβρεί τη γαλήνη της, που της είναι αναγκαία σε αυτή τη φάση της ζωής της, ενώ ο Γκασπάρ Κουτάνς, ένας μισάνθρωπος Αμερικανός συγγραφέας, που επίσης έχει επιλέξει να απομονωθεί, για να γράψει το θεατρικό του έργο. Όντας αρκετά ισχυρογνώμονες και οι δύο και όχι τόσο διαλλακτικοί, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι αναπόφευκτα θα συγκρουστούν. Οι συνθήκες όμως θα τους αναγκάσουν να ανεχθεί ο ένας τον άλλο, να συνυπάρξουν αλλά και να συνεργαστούν. Γιατί?

    Το διαμέρισμα που και οι δύο επέλεξαν για τη διαμονή τους ανήκε στον διάσημο ζωγράφο Σον Λόρεντς, και παρότι αυτός έχει ένα χρόνο που πέθανε αιφνίδια, το διαμέρισμα αποπνέει την αύρα του, το πάθος του για τα χρώματα και το φως, ενώ είναι αισθητό το παρελθόν και η προηγούμενη ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή του. Ο ιδιοκτήτης, φίλος και ατζέντης του Λόρεντς, Μπερνάρ Μπενεντίκ, μοιράζεται με τη Μάντλιν τον προβληματισμό του για τους 3 τελευταίους πίνακες του ζωγράφου που έχουν εξαφανιστεί. Ο Λόρεντς, συντετριμμένος από την απαγωγή και τη δολοφονία του τρίχρονου γιου του, είχε σταματήσει να ζωγραφίζει, μέχρι που ξαφνικά άρχισε να δουλεύει μανιωδώς αυτούς τους πίνακες.

    Ο Μπερνάρ είναι πεπεισμένος ότι βρίσκοντας τους πίνακες θα μπορέσει να καταλάβει τι συνέβαινε στον φίλο του το διάστημα πριν πεθάνει. Επιπλέον, δεδομένης και της τεράστιας επιτυχίας που είχε το έργο του Λόρεντς ακόμη και όταν βρισκόταν εν ζωή, πιστεύει ότι οι πίνακες αυτοί θα αποτελέσουν το κύκνειο άσμα της καριέρας του.

    Η Μάντλιν είχε ακουμπήσει πάνω στο τραπέζι, δίπλα στο ποτήρι με το νερό, τα διαφημιστικά σπίρτα του εστιατορίου που είχαν γραμμένη πάνω του τη φράση του Απολινέρ, ύστατο δώρο του Λόρεντς στον Μπερνάρ Μπενεντίκ. Και ύστατος γρίφος: «Ήρθε ο καιρός να ξανανάψουμε τ’ αστέρια». Ποιο ήταν το μήνυμα που ήθελε να δώσει ο ζωγράφος στον φίλο του; Άραγε η κρυφή σημασία του βρισκόταν στο ψηφιδωτό; 

    Το αστυνομικό δαιμόνιο της Μάντλιν από τη μια και η ασίγαστη φαντασία του Γκασπάρ από την άλλη θα τους εμπλέξουν σε μια περιπέτεια αναζήτησης, ίντριγκας που και οι ίδιοι θα δημιουργήσουν, δολοπλοκιών, ζήλιας και μίσους, και που στην πορεία της θα πρέπει να έρθουν και οι ίδιοι αντιμέτωποι με τα δικά τους φαντάσματα.

    Μια περιπέτεια που θα μας ταξιδέψει στους δρόμους της αέναης πάλης μεταξύ φωτός και σκοταδιού μέσω της τέχνης και των ερμηνειών της. Οι ήρωές μας θα ταξιδέψουν στην Ισπανία, τις Η.Π.Α. και την Ελλάδα μέχρι οι τραυματισμένες ψυχές τους να βρουν τη σωτήρια γαλήνη που γυρεύουν.

    Ήθελαν κι οι ίδιοι να το πιστέψουν, μα όσο περισσότερο κοιτούσαν την τοιχογραφία τόσο λιγότερο τους μίλαγε. Η Μάντλιν σκεφτόταν πως έμοιαζε με τις ζούγλες του Ανρί Ρουσό. Όσο για τον Γκασπάρ, σ’ αυτόν θύμιζε το βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ, με την εικονογράφηση του Κουέντιν Μπλέικ, που του διάβαζε η Τζαμίλα όταν ήταν παιδί.

    Ο Μισό πλάθει τους χαρακτήρες του με μοναδικό τρόπο – είναι γεμάτοι πάθη, είναι ανθρώπινοι και αυθόρμητοι. Μερικές φορές παραείναι αυθόρμητοι και φυσικά θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις αποφάσεις και τις κινήσεις τους. Ακόμα και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες είναι δομημένοι ωραία και συμβάλλουν στην εξέλιξη της υπόθεσης. Η πλοκή του βιβλίου κρατάει τον αναγνώστη στο έπακρο και οι ανατροπές μάς αποπροσανατολίζουν ίσως, καθώς μας οδηγούν σε εξαιρετικά σκοτεινά και δύσβατα μονοπάτια, αλλά νομίζω ότι το τέλος που επέλεξε ο συγγραφέας αποζημιώνει για την αγωνία που μας κέρασε και κλείνει τις υποθέσεις που άνοιξε με μαεστρία.

    Ομολογώ ότι δεν είχα διαβάσει κάτι άλλο δικό του πριν το Διαμέρισμα στο Παρίσι και αναζητώ την επόμενη δική του αναγνωστική περιπέτεια που θα με ταξιδέψει όπως αυτή.

    Αν ψάχνετε για ένα δυνατό, απολαυστικό αστυνομικό μυθιστόρημα, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα. Οι 424 σελίδες του διαβάζονται απνευστί.

    Περίληψη: Ένα ατμοσφαιρικό αστυνομικό μυθιστόρημα που έγινε παγκόσμιο best seller που μιλάει για έγκλημα και μυστήριο, για την τέχνη και τη μοναξιά.

    Η Μάντλιν, μια Λονδρέζα πρώην αστυνομικός, νοικιάζει το ατελιέ ενός ζωγράφου στο Παρίσι για να προσφέρει στον εαυτό της την απομόνωση που χρειάζεται ώστε να ξαναβρεί τη γαλήνη. Από κάποια παρεξήγηση, εμφανίζεται στην πόρτα της ο Γκασπάρ, ένας μισάνθρωπος Αμερικανός συγγραφέας με τον ίδιο σκοπό: να απομονωθεί για να γράψει το θεατρικό του έργο. Αυτές οι δυο ταραγμένες ψυχές, που αναζητούν απελπισμένα τη μοναξιά, θα πρέπει αναγκαστικά να συνυπάρξουν.

    Το ατελιέ ανήκε στον διάσημο ζωγράφο Σον Λόρεντς και αποπνέει ακόμη το πάθος του για τα χρώματα και το φως. Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που ο Λόρεντς, συντετριμμένος από την απαγωγή και δολοφονία του γιου του, πέθανε αφήνοντας πίσω του τρεις πίνακες που έκτοτε έχουν εξαφανιστεί. Μαγεμένοι από την ιδιοφυΐα του, η Μάντλιν και ο Γκασπάρ ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ανακαλύψουν αυτούς τους σπάνιας ομορφιάς πίνακες, αλλά, στην προσπάθειά τους να φέρουν στην επιφάνεια το πραγματικό μυστικό, έρχονται αντιμέτωποι με τους δικούς τους δαίμονες.

    Στοιχεία βιβλίου

    Ένα διαμέρισμα στο ΠαρίσιΤίτλος: Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι

    Συγγραφέας: Musso Guillaume

    Μετάφραση: Γιώργος Ξενάριος

    Εκδότης: Κλειδάριθμος

    ISBN: 9789606450570

    Αριθμός Σελίδων: 424

    Ημερομηνία 1ης Έκδοσης: 2020

    Επιμέλεια κειμένου: Ζωή Τσούρα

    Προηγούμενο άρθροSinan Books poetry bookstore
    Επόμενο άρθροΕπάγγελμα Άνθρωπος

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here